Dzień Otwarty dla 3-latków – radosne rozpoczęcie przygody z przedszkolem
Dziś w naszym przedszkolu mieliśmy przyjemność gościć najmłodszych 3-latków wraz z rodzicami podczas wyjątkowego Dnia Otwartego. Głównym celem wydarzenia było serdeczne przywitanie dzieci oraz zapoznanie rodziców z naszą placówką. W programie nie mogło zabraknąć kolorowania bajkowych bohaterów, zabawy pieczątkami, kolorowymi balonami z motywem „Psiego Patrolu” oraz różnymi zabawkami, które przyciągały uwagę maluchów. Rodzice wraz z dziećmi zostali oprowadzeni po salach i klasach oraz zapoznali się z funkcjonowaniem i organizacją przedszkola.
Link do zdjęć: https://photos.app.goo.gl/V3YFcYLuimf71Avs7
Serdecznie dziękujemy za obecność i wspólne przeżywanie tego wyjątkowego dnia, który był dla nas wszystkich początkiem pięknej przygody.
E. Brodowska
DZIEŃ OTWARTY
Serdecznie zapraszamy Rodziców oraz nowoprzyjęte dzieci w wieku 3 lat na Dzień Otwarty do Szkoły Podstawowej w Słobódce.
Spotkanie odbędzie się 22.08.2024 r. (czwartek) od godziny 9.00 do 12.00.
Będzie to wspaniała okazja do poznania organizacji i funkcjonowania placówki.
Serdecznie zapraszamy !
Uwaga!
13 lipca 2024 r. wszedł w życie obowiązek zastąpienia papierowej legitymacji szkolnej wersją plastikową, tzw. e-Legitymacją. Wzór plastikowej legitymacji szkolnej, tzw. e-Legitymacji, określony został w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków. Legitymacja szkolna jest kartą wykonaną z polichlorku winylu (PCV) w formacie karty kredytowej (ID-1). Nowa legitymacja szkolna będzie wydawana pierwszoklasistom w roku szkolnym 2024/2025, natomiast wydane już papierowe legitymacje uczniowskie zachowują ważność do ukończenia szkoły przez ich posiadaczy. Bardzo proszę by zdjęcia pierwszoklasistów dostarczone zostały w formie elektronicznej do sekretariatu za pośrednictwem poczty mailowej lub za pomocą nośników zewnętrznych.
mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły. Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp. Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować nauczyciela lub sekretarkę szkolną).
ZNAMY WYNIKI KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO ”THE BIG CHALLENGE”
The Big Challenge to ogólnopolski i ogólnoeuropejski konkurs języka angielskiego skierowany do uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej oraz kl.1 LO. Głównym celem konkursu jest zachęcanie dzieci i młodzieży do nauki języka angielskiego poprzez zabawę. W tegorocznej edycji konkursu wzięło udział ponad 500 tysięcy uczniów, w tym prawie 29 000 tysięcy uczniów z 873 szkół w całej Polsce i spośród 26 szkół w województwie podlaskim.
25 edycja konkursu w naszej szkole odbyła się 9 kwietnia 2024r. i wzięło w nim udział 22 uczniów z klas IV-VIII. Za 55 zadań konkursowych można maksymalnie otrzymać 350 punktów.
Na podium znaleźli się:
Najwyższy wynik w szkole i tym samym I miejsce zdobył Miłosz Bielenia, uczeń klasy 6 uzyskując wynik ponad 293 punktów
Na II pozycji znalazła się Adeela Mustafa, również uczennica klasy 6, która uzyskała wynik 266 punktów
Zaś miejsce III należy do Aleksandra Słowikowskiego z klasy 8, który zdobył 256 punktów.
Należy dodać, że uczniowie pisali konkurs na 3 różnych poziomach, zaś w każdej klasie zostali wyłonieni Ci, którzy uzyskali najwyższy wynik:
Level 1 (poziom 1) – klasa 4
Sebastian Hołubowicz
Level 1(poziom 1) – klasa 5 ex aequo
Gabriel Domalewski i Bartłomiej Żaborowski
Level 2 (poziom 2) – klasa 6
Miłosz Bielenia
Level 4 (poziom 4) – klasa 8
Aleksander Słowikowski
Wszystkim uczestnikom gratuluję odwagi sprawdzenia swojej wiedzy. Była to świetna okazja do potwierdzenia swoich umiejętności językowych. Jestem z Was bardzo dumna. Mam nadzieję, ze w przyszłym roku ponownie zechcecie wziąć udział w konkursie i zweryfikować swój zasób wiedzy!
Opracowanie: Agata Słowikowska
ROZTRZYGNIĘCIE CAŁOROCZNEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO
17 czerwca 2024 w naszej szkole odbyło się oficjalne wręczenie nagród
w całorocznym konkursie języka angielskiego. To wydarzenie było zwieńczeniem ogromnego wysiłku dzieci i młodzieży oraz ich dążenia do zamierzonego celu. Każdego roku w naszej szkole uczniowie klas I-III rywalizują w konkursie języka angielskiego „GWIAZDKOWY KRÓLEWICZ👑 ORAZ GWIAZDKOWA KRÓLEWNA👑” , zaś ich starsi koledzy z klas IV-VIII „THE MASTER OF ENGLISH”. Konkurs objęty jest patronatem Wójta Gminy Szypliszki - Pana Mariusza Grygieńć. Zaś pomysłodawcą i wieloletnim szkolnym koordynatorem jest Pani Lidia Sikorska😊
Uczniowie, którzy uzyskali najwyższe wyniki z języka angielskiego, otrzymali te zaszczytne tytuły:
KLASA 1: GWIAZDKOWA KRÓLEWNA: Aleksandra Bobrowska
GWIAZDKOWY KRÓLEWICZ: Tymon Obuchowski
KLASA 2: GWIAZDKOWA KRÓLEWNA: Milena Maliszewska
GWIAZDKOWY KRÓLEWICZ: Aleksy Mironowicz
KLASA 3: GWIAZDKOWA KRÓLEWNA: Lena Białowąs
GWIAZDKOWY KRÓLEWICZ: Filip Grabowski
Klasa 4: „THE MASTER OF ENGLISH”: Sebastian Hołubowicz
Klasa 5: „THE MASTER OF ENGLISH”: Gabriel Domalewski
Klasa 6: „THE MASTER OF ENGLISH”: Amelia Obuchowska
Klasa 7: „THE MASTER OF ENGLISH”: Miłosz Makowski
Klasa 8: „THE MASTER OF ENGLISH”: Aleksander Słowikowski
Wszystkim zwycięzcom składam gratulacje i życzę sukcesów w przyszłym roku 😊. Serdeczne podziękowanie kieruję do patrona konkursu – Wójta Gminy Szypliszki Pana Mariusza Grygieńć,
za ogromny dar serca, wspieranie rozwoju młodych ludzi oraz zaangażowanie i współpracę
z Dyrekcją i Radą Pedagogiczną Szkoły Podstawowej w Słobódce.
Opracowanie: Agata Słowikowska
Uroczyste Zakończenie Roku Szkolnego 2023/2024
Piątek 21 czerwca 2024 r. to dzień, na który czekali wszyscy uczniowie z utęsknieniem. To bowiem ostatni dzień roku szkolnego 2023/2024. Uroczystość rozpoczęła się mszą świętą w kościele parafialnym w Becejłach. Po nabożeństwie wszyscy zebrani udali się do szkoły, gdzie na sali gimnastycznej odbyła się akademia zakończenia roku szkolnego. W uroczystości uczestniczyli zaproszeni goście: Wójt Gminy Szypliszki Pan Mariusz Grygieńć, Przewodniczący Rady Gminy Pan Antoni Anusiewicz, Dyrektor Szkoły Pan Marek Zdancewicz, Wicedyrektor Szkoły Pani Anna Guzewicz, Przewodnicząca Rady Rodziców Pani Marta Jaśkiewicz oraz cała społeczność szkolna - uczniowie, rodzice, nauczyciele, pracownicy administracji i obsługi. Ostatni dzień roku to czas podsumowań, gratulacji i podziękowań. Najbardziej wyczekiwanym momentem uroczystości było wręczenie nagród dla uczniów, którzy w mijającym roku szkolnym osiągnęli najlepsze wyniki w nauce. Rodzice otrzymali listy gratulacyjne, podkreślające ich zaangażowanie i wsparcie. Były też wpisy do Złotej Księgi. Wójt Gminy Szypliszki Pan Mariusz Grygieńć osobiście wręczył Nagrody Wójta, podkreślając tym samym znaczenie edukacji i wyrażając swoje uznanie dla ciężkiej pracy uczniów oraz ich nauczycieli. Po uroczystości wychowawcy wraz ze swoimi wychowankami udali się do klas na ostatnie w tym roku spotkanie oraz rozdanie świadectw. Dziękujemy za kolejny wspaniały rok! Czas zacząć wakacje! Życzymy samych słonecznych i bezpiecznych dni!!! Do zobaczenia we wrześniu!
Pożegnanie Ósmoklasistów - Niezapomniana Uroczystość
Wzruszające Zakończenie Roku w Naszym Przedszkolu
W czwartek 20 czerwca 2024 r. odbyła się uroczystość zakończenia roku szkolnego, w której brały udział wszystkie dzieci 3 – 6 letnie. Uroczystość rozpoczęły występy naszych utalentowanych przedszkolaków. Dzieci z wielkim zaangażowaniem i entuzjazmem zaprezentowały przygotowany program artystyczny, tematyka dotyczyła zbliżających się wakacji oraz pożegnania. Piękne piosenki, wierszyki oraz tańce w wykonaniu maluchów wywołały uśmiechy i łzy wzruszenia na twarzach rodziców, nauczycieli oraz dyrekcji. 5-latki serdecznie pożegnały swoich starszych kolegów i koleżanki z grupy 6-latków, którzy wkrótce rozpoczną naukę w szkole podstawowej. Kulminacyjnym momentem uroczystości było wręczenie medali przez Pana Dyrektora. Każdy z 6-latków otrzymał pamiątkowy medal, symbolizujący zakończenie etapu przedszkolnej edukacji i gotowość do stawienia czoła nowym wyzwaniom szkolnym. Były też podziękowania dla Rodziców za ich zaangażowanie i pracę na rzecz przedszkola. Po występach dzieci udały się do swoich klas, gdzie czekało na nie rozdanie dyplomów oraz upominków. Drobne upominki, które dzieci otrzymały, będą im przypominać o wspaniałych chwilach spędzonych w przedszkolu. Teraz przed przedszkolakami i ich rodzinami czas zasłużonych wakacji, pełnych odpoczynku i radości.
https://photos.app.goo.gl/yFEPGEDukTzxNHV66
https://photos.app.goo.gl/2dKKjunZYoktaq8d7
E. Brodowska, P. Bobrowska, E. Zalewska, E. Tomaszewska, A. Borkowska
Podsumowanie innowacji metodyczno - programowej w grupie 0A
U dzieci w wieku przedszkolnym z roku na rok obserwuje się znaczne obniżenie sprawności manualnej rąk, czego objawem jest zbyt wolne tempo wykonywanych czynności, a także zbyt mała precyzja ruchów dłoni. Dzieci coraz częściej mają także problem z utrzymaniem prawidłowej pozycji siedzącej podczas prac stolikowych, co przekłada się na problem z koncentracją i niechęć do podejmowania zadań manipulacyjno-precyzyjnych.
W roku szkolnym 2023/2024 w oddziale przedszkolnym 0A, Edyta Zalewska i Urszula Karmiłowicz przeprowadziły dwie innowacje metodyczno-programowe „Grafomotoryka w zabawie – rozwijanie sprawności motorycznych dzieci w wieku przedszkolnym” oraz „Ruch i komunikacja to najlepsza integracja” bazującą na metodzie Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Głównym celem innowacji było budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych oraz integracji dzieci. Rozwijanie zdolności manualnych, małej i dużej motoryki, normalizacja napięcia mięśniowego, doskonalenie sprawności grafomotorycznej i nauki pisania oraz doskonalenie procesów poznawczych.
Zajęcia odbywały się raz w tygodniu w okresie od października 2023r. do maja 2024 r. Rodzice dzieci zostali poinformowani o planowanej innowacji podczas pierwszego zebrania we wrześniu. Na każdych zajęciach chętni uczniowie wykonywali propozycje aktywności ruchowych, które przebiegały w kilku etapach: wspólne powitanie, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia oparte na relacji „z”, ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”, ćwiczenia oparte na relacji „razem”, ćwiczenia relaksacyjne, wspólne pożegnanie. Uczniowie chętnie wykonywali ćwiczenia samodzielnie, w pracach oraz grupowo. Wprowadzenie szeregu nowych działań miało wpływ na poprawę wyżej wymienionych elementów w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Stosowane metody oparte były na praktycznym działaniu. Wszystkie ćwiczenia dostosowane zostały do potrzeb uczestników zajęć i dobrane adekwatnie do wieku uczniów, ich zainteresowań i możliwości psychofizycznych.
Ewaluacja zajęć polegała na obserwacji zachowania dzieci w okresie trwania całej innowacji, wspólnych rozmowach z dziećmi – omówieniu ćwiczeń, ich spostrzeżeń i odczuć. Rozmów z rodzicami dzieci i obserwacji innych nauczycieli. Zajęcia wzbogaciły program wychowania przedszkolnego zerówki, rozwinęły zdolności manualne, procesy poznawcze dzieci. Rozwinęły ogólną sprawność ruchową. Stworzyły możliwości redukcji napięć i negatywnych emocji. Pozwoliły na budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych oraz poznanie siebie i swojego ciała, a także zwiększenie samoświadomości. Wzmocniły pewność siebie i poczucia bezpieczeństwa w swoim otoczeniu. Poprawiły umiejętność współpracy z partnerem i grupą. Dzieci poznały sposoby na wyciszenie się i zrelaksowanie.