Temat: Powtórzenie wiadomości z ułamków dziesiętnych.
Dziś zaczynamy powtórkę z ułamków dziesiętnych, jest to pierwsza godzina z zaplanowanych dwóch. Pracy klasowej nie będzie...może wymyślę jakiś quiz? :)
Zad. 1,2,3,4,5 (to było przesuwanie przecinka w prawo/lewo),6 (w pamięci, można dopisywać 0 na końcu ułamka w razie potrzeby), 7,8/40 Podr.
Matematyka kl. V 16.04.2020
Temat: Powtórzenie wiadomości z uł. dziesiętnych.
To już druga i ostatnia godzina powtórzenia z ułamków dziesiętnych.
Zad. 9,10b,c,11,12(przypominam o możliwości dopisywaniu 0 po przecinku ułamka),13,14,15c,d,f,16a,b, 19(niech zamienią ułamki zwykłe na dziesiętne i wykonają działania na ułamkach dziesiętnych zgodnie z kolejnością wykonywania działań )/41 Podr.
Zeszyt ćw. 103,104
Matematyka kl. V 20.04.2020
Temat: Co to jest pole figury?
Materiały pomocnicze:
Po tym filmiku proszę by dzieciaki zrobiły w zeszycie ćw. 1 /105
Po filmiku niech zapiszą kolorem Zapamiętaj i wszystkie jednostki pola.
Niech po tym filmiku zrobią w zeszycie ćw. 2/105 oraz zad.1 cały poziom A/48 Podr.
Zad. 1 cały poziom B/49 Podr. (dzieciaki powinny zauważyć, że 1cm kwadratowy to dokładnie 4 krateczki, więc podając pole zliczają kratki, ale nie wszystkie są pełne, więc czasami muszą je połączyć, by uzyskać całą.. Tak w podpunkcie a) widzę, 4 pełne kratki więc już mam 1cm kwadratowy, i łącząc pozostałe mam 3kartki...ale 3 kratki to nie jest pełny centymetr kwadratowy, czyli mamy część 3 kratki z potrzebnych 4... więc mowa o ułamku 3/4 więc podsumowując pole figury z podpunktu a) wynosi 1 3/4 cm kwadratowego)
Niech przepiszą i przerysują Zapamiętaj z filmiku.
Zad. 1 całe Poziomy C, D ( niech zamieniają na jedną jednostkę)/49 Podr.
UWAGA !!!! Nie musimy ciągnąć przez cały przykład jednostek obliczając pole, patrzcie przykłady strona 47,48. Wtedy na końcu jednostka jest umieszczana w nawiasie kwadratowym...a jeśli chcecie zapisywać w kółko jednostki, to proszę bardzo :)