EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA KLASA VIII
Klasa VIII- EDB - 26.03.2020
Temat: Wybrane sposoby transportu poszkodowanych.
- Sytuacje, w których należy transportować poszkodowanego.
- Sytuacje, w których nie wolno transportować poszkodowanego.
- Transport osoby przytomnej.
- Transport osoby nieprzytomnej.
Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 73 do 76.
- Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
- Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
- Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 76
Należy umieć opisać:
- sposoby transportu osób przytomnych
- sposoby transportu osób nieprzytomnych
Pisemnie:
- Opisz sytuacje, w których nie wolno transportować poszkodowanych. Co należy wówczas zrobić?
- Opisz sytuacje, w których należy transportować poszkodowanych.
- Wypisz sposoby transportowania osób przytomnych i osób nieprzytomnych.
Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 02.04. 2020.
Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.
Życzę przyjemnej pracy naukowej:)
Klasa VIII- EDB - 02.04.2020
Temat: Pomoc osobie nieprzytomnej.
- Łańcuch przeżycia.
- Zasady udzielania pomocy osobie nieprzytomnej.
- Układanie poszkodowanego w pozycji bezpiecznej.
Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 77 do 84
- Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
- Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
- Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 84
Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.inn.:
- łańcuch przeżycia
- nagłe zatrzymanie krążenia
- udrożnienie dróg oddechowych
- pozycja bezpieczna
- przyczyny omdleń i postępowanie
Pisemnie:
- Wymień główne przyczyny omdleń.
- Opisz w jaki sposób sprawdzamy czy poszkodowany oddycha.
- Jak udrażniamy drogi oddechowe ?
Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 09.04. 2020.
Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.
Życzę przyjemnej pracy naukowej:)
Klasa VIII- EDB - 16.04.2020
Bardzo ważny temat!
Temat: Resuscytacja krążeniowo-oddechowa.
- Nagłe zatrzymanie krążenia.
- Algorytm podstawowych zabiegów resuscytacyjnych.
- Podstawowe zabiegi resuscytacyjne u dzieci.
- Resuscytacja z wykorzystaniem AED.
Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 85 do 91
- Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
- Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
- Nauczyć się na pamięć algorytmu postępowania przy wykonywaniu resuscytacji u dorosłych i u dzieci.
- Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 91
Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.in.:
- przyczyny nagłego zatrzymania krążenia NZK
- podstawowe zabiegi resuscytacyjne u dorosłych, dzieci i niemowląt
- obsługa defibrylatora AED
- środki ochrony osobistej
Pisemnie:
- Opisz algorytm postępowania przy resuscytacji krążeniowo-oddechowej u osoby dorosłej.
- Napisz jakie są różnice między resuscytacją osoby dorosłej a resuscytacją dziecka.
Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 23.04. 2020.
Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.
Życzę przyjemnej pracy naukowej:)
Klasa VIII- EDB - 23.04.2020
Temat: Apteczka pierwszej pomocy.
- Rodzaje apteczek.
- Apteczka samochodowa.
- Apteczka domowa.
- Apteczka turystyczna.
Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 92 do 94
- Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
- Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
- Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 94
Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.in.:
- wymienić podstawowe wyposażenie poszczególnych rodzajów apteczek.
- Z jakich powodów apteczki są bardzo potrzebne
Pisemnie:
- Co powinno znajdować się w apteczce samochodowej?
Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 29.04. 2020.
Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.
Życzę przyjemnej pracy naukowej:)
Klasa VIII- EDB -30.04.2020
Temat: Tamowanie krwawień i krwotoków.
- Krwawienia i krwotoki.
- Pierwsza pomoc.
- Opatrunek osłaniający.
- Opatrunek uciskowy.
- Inne zranienia.
Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 95 do 98
- Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
- Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
- Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 98
Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.in.:
- co to jest krwotok
- rodzaje krwotoków
- udzielanie pierwszej pomocy
- zasady bezpieczeństwa
- opatrywanie w różnych sytuacjach
Pisemnie:
- Co to jest krwotok i jakie są jego rodzaje?
- Co powoduje zastosowanie opatrunku w sytuacji wystąpienia krwawienia?
Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 07.05. 2020.
Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.
Życzę przyjemnej pracy naukowej:)
Klasa VIII - EDB - 07.05.2020
Temat: Złamania i zwichnięcia.
-
Złamania.
-
Zakładanie chusty trójkątnej.
-
Zwichnięcia i skręcenia.
-
Urazy kręgosłupa.
-
Zapobieganie urazom.
Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 99 do 103
- Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
- Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
- Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 103
Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.in.:
- objawy złamań
- rodzaje złamań
- pierwsza pomoc przy złamaniach
- objawy zwichnięć i skręceń
- udzielanie pierwszej pomocy przy zwichnięciach i skręceniach
Pisemnie:
-
Co może być skutkiem urazu kręgosłupa i kiedy najczęściej dochodzi do jego urazów?
-
W jaki sposób można unikać urazów i zranień?
Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 14.05. 2020.
Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.
Życzę przyjemnej pracy naukowej:)
Klasa VIII-EDB -14.05.2020
Temat: Oparzenia i odmrożenia.
- Oparzenia termiczne.
- Oparzenia spowodowane środkami chemicznymi.
- Udar słoneczny i udar cieplny.
- Wychłodzenie i odmrożenie.
Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 104 do 108
- Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
- Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
- Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 108
Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.in.:
- przyczyny oparzeń termicznych
- pierwsza pomoc w przypadku oparzeń termicznych
- pierwsza pomoc przy oparzeniach wywołanych środkami chemicznymi
- objawy udaru słonecznego i cieplnego
- pierwsza pomoc przy udarach
- pierwsza pomoc przy wychłodzeniach i odmrożeniach
Pisemnie:
- Napisz co może spowodować oparzenia termiczne.
- Na czym polega udzielanie pierwszej pomocy w przypadku wychłodzenia organizmu?
Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 21.05. 2020.
Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.
Życzę przyjemnej pracy naukowej:)
Klasa VIII- EDB 21.05.2020
Temat: Inne groźne przypadki część 1.
- Zadławienia.
- Zadławienia niemowlęcia.
- Zawał serca.
- Udar mózgu.
Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 109 do 112
- Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
- Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
- Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 118
Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.in.:
- udzielanie pierwszej pomocy w wymienionych sytuacjach.
- Rękoczyn Heilmlicha
Pisemnie:
- Opisz w jaki sposób udzielamy pierwszej omocy osobie, która zadławiła się.
- Wymień charakterystyczne objawy udaru mózgu.
Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 28.05. 2020.
Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.
Życzę przyjemnej pracy naukowej:)
Klasa VIII- EDB 28.05.2020
Temat: Inne groźne przypadki część 2.
- Napad padaczkowy.
- Ciało obce w oku.
- Pomoc tonącym.
- Porażenie prądem.
- Ukąszenia.
- Użądlenia.
Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 113 do 118
- Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
- Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
- Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 118
Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.in.:
- udzielanie pierwszej pomocy w wymienionych sytuacjach.
Pisemnie:
- Jakie są zasady udzielania pierwszej pomocy w przypadku zatruć pokarmowych?
- Jakie są zasady udzielania pierwszej pomocy w przypadku porażenia prądem?
Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 04.06. 2020.
Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.
Życzę przyjemnej pracy naukowej:)
Klasa VIII- EDB 04.06.2020
Temat: Zdrowie jako wartość. Zasady zdrowego stylu życia.
-
Zdrowie i jego rodzaje.
-
Czynniki mające wpływ na zdrowie.
-
Zachowania prozdrowotne i ryzykowne.
-
Aktywność fizyczna.
-
Racjonalne odżywianie.
-
Sen.
-
Kontrola własnego stanu zdrowia i badania profilaktyczne.
-
Palenia tytoniu.
-
Picie alkoholu.
-
Używanie tzw. dopalaczy.
Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 120 do 128
-
Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
-
Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
-
Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 128
Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m. in.:
-
udzielanie pierwszej pomocy w wymienionych sytuacjach.
Pisemnie:
-
Podaj przykłady zachowań prozdrowotnych.
-
Dlaczego niedobór snu jest szkodliwy.
Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 11.06. 2020.
Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.
Życzę przyjemnej pracy naukowej:)
Odsłony: 1592