MUZYKA KLASY I-III
MUZYKA KLASA III (30.03.2020)
MUZYKA KLASA I (02.04.2020)
TEMAT: „Maszeruje wiosna”- ćwierćnuty i ósemki.
Podręcznik strona 63-tekst piosenki, strona 64- ćw.4.
Proszę przeczytać dziecku pierwszą zwrotkę piosenki, potem posłuchać nagranie piosenki. Proszę kilka razy powtórzyć. Jest to przypomnienie tego utworu, ponieważ dzieci śpiewały go w zerówce.
https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
Potem proszę przeczytać ćw.4. Większy klocek „ta” to ćwierćnuta, a mniejszy „ti” to ósemka. Należy wyjaśnić, że ćwierćnuta jest dłuższa od ósemki: na jedną ćwierćnutę mieszczą się dwie ósemki. Będziemy to ćwiczyć w przyszłości, ale proszę spróbować pomóc dziecku to zrozumieć.
Teraz proszę wrócić na str.63. Niebieskim kolorem proszę otoczyć pętlą każdą ósemkę w pierwszej i drugiej pięciolinii. Czerwonym kolorem proszę otoczyć pętlą każdą ćwierćnutę. Niech dziecko policzy ćwierćnuty w pierwszej pięciolinii piosenki „Maszeruje wiosna”, a potem niech liczy ósemki. Potem w drugiej linijce.
Na dziś to wszystko. Za tydzień jest już świąteczna przerwa. Życzę rodzicom i pierwszakom zdrowych i bardzo radosnych świąt.
Bardzo tęsknię za Wami. Beata Szyszko- Anzulewicz.
KLASA II (02.04.2020)
TEMAT: „Przyszła wiosna”- instrumenty strunowe.
Podręcznik str.6.9 i 71. Proszę posłuchać piosenkę i poćwiczyć pierwszą zwrotkę. Członkowie chóru szkolnego proszę nauczyć się na pamięć całą piosenkę. Na stronie 71. jest rysunek skrzypiec. Poczytaj nazwy części tego instrumentu. Posłuchaj utworu „Skowronek” na skrzypcach.
Cała rodzina instrumentów strunowych dzieli się na trzy grupy instrumentów : smyczkowe, szarpane i uderzane. Skrzypce należą do grupy instrumentów strunowych smyczkowych- żeby uzyskać ładny dźwięk trzeba struny pocierać smyczkiem. Do tej samej rodziny instrumentów smyczkowych należą także: altówka, wiolonczela i kontrabas.
W załączniku do dzisiejszego zadania są układanki puzzle. Gdy je ułożysz zobaczysz jak wyglądają cztery instrumenty smyczkowe szarpane.
Powodzenia!
- Skrzypce: jigsawplanet.com/?rc=play&pid=292a73075262
- Altówka: www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=39b0ccb8bfaf
- Wiolonczela: jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2ed3bd3f678f
- Kontrabas: jigsawplanet.com/?rc=play&pid=209d5511b6a3
KLASA II (07.04.2020)
TEMAT: „Śmigus”- gramy na przedmiotach domowych.
Posłuchaj piosenki „Śmigus”. Spróbuj pośpiewać. Pomyśl, jakie domowe przedmioty mógłbyś wykorzystać do zagrania akompaniamentu rytmicznego. Może to być wałek, drewniana łyżka, trzepaczka lub coś innego.
Gdy już poćwiczysz, to pomyśl, które z tych przedmiotów mógłbyś wykorzystać pomagając mamie w przygotowaniu do świąt. Mamie lub babci przyda się każda pomoc- zrób to.
Całej rodzinie życzę radosnych świąt.
Pozdrawiam.
KLASA I (16.04.2020)
Witajcie!
Święta już minęły, pora wracać na muzyczne ścieżki.
Temat: Piosenka i zabawa „Jawor”.
Z pomocą rodziców proszę posłuchać w Internecie piosenki „Jawor”. Zróbcie to kilka razy, żeby nauczyć się na pamięć tego tekstu i melodii.
Wasi rodzice powinni pamiętać jak wygląda zabawa do tej piosenki. Poproście, żeby wam opowiedzieli.
A teraz zabawa w układanie muzycznych puzzli. Oto linki do układanek, które dla Was przygotowałam. Spróbujcie poukładać.
- Skrzypce: jigsawplanet.com/?rc=play&pid=292a73075262
- Kontrabas: jigsawplanet.com/?rc=play&pid=209d5511b6a3
Pozdrawiam!
KLASA III (16.04.2020)
Witajcie!
Mam nadzieję, że miło spędziliście świąteczny czas. Dziś wracamy na muzyczne ścieżki.
Zapiszcie temat w zeszycie”
Temat: Koncert- wizyta w filharmonii.
Zapiszcie również zdanie: Filharmonia to budynek, w którym odbywają się różne koncerty, to także organizacja, która zajmuje się organizacją koncertów muzyki symfonicznej.
Teraz proszę zajrzeć do książki. Przeczytaj informacje zawarte w podręczniku. Proszę obejrzeć na YouTube filmu pt. „Z wizytą w filharmonii”. Napisz wielkimi kolorowymi literami nazwę: FILHAROMONIA NARODOWA W WARSZAWIE.
A potem napisz czym zajmuje się dyrygent, jak nazywa się pałeczka, którą trzyma w dłoni. Wypisz nazwy instrumentów, które rozpoznałeś, o których słyszałeś w filmie. Zastanów się, czy w filharmonii słychać tylko granie instrumentów?
Dziś tyle. Pozdrawiam.
KLASA II (21.04.2020)
Witajcie!
Chciałabym z Wami pośpiewać, pograć na dzwonkach, potańczyć, a tu Chochlik nie pozwala. Jednak nie zapominajcie o muzykowaniu, bo gdy się już spotkamy w szkole to musicie być gotowi do muzycznych wyzwań.
Temat: Piosenka „Świat woła o pomoc”.
22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. Piosenka jest apelem do wszystkich ludzi, aby dbali o Ziemię- planetę, na której żyjemy. Czy wiecie jak można dbać o nią? Macie pomysły jak żyć ekologicznie? Wiem, że tak. Spróbujcie wyliczyć 5 przykładów postepowania ekologicznego dziewięciolatka.
Proponuję posłuchać piosenkę, potem poczytać pierwszą zwrotkę i poćwiczyć jej śpiewanie. Nauczcie się na pamięć pierwszą zwrotkę.
Piosenkę prześlę Wam oddzielnie. Jeżeli chcecie w domu śpiewać Wasze ulubione piosenki z podręcznika i potrzebujecie podkładów muzycznych to napiszcie z rodzicami, które są Wam potrzebne. Prześlę Wam.
PROŚBA!
Dostałam od Leny nagranie z wykonaną przez nią piosenką. Czekam na Wasze nagrania. Piosenkę wybierzcie sami- oczywiście powinna być ta, która jest w podręczniku do muzyki. Czekam! (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
Pozdrawiam Serdecznie!
KLASA I (23.04.2020)
Witajcie!
Temat: Piosenka „Kocham Świat”.
22 kwietnia obchodzimy w Polsce święto Ziemi. Sprzątamy wtedy świat- wśród nas żyją ludzie, którzy tylko na swoim podwórku nie śmiecą. Wyrzucają śmieci przez okno samochodu, wywożą je do lasu. Pierwszaki na pewno wiedzą, że tak robić nie wolno, że o Ziemię trzeba dbać. O tym jest piosenka na str.60 pt. „Kocham świat”.
https://www.youtube.com/watch?
Zadanie 1. Proszę dziecku przeczytać tekst całej piosenki, potem posłuchać utworu. Zachęcam rodziców, aby powtórzyli utwór kilka razy, żeby dziecko pierwszą zwrotkę nauczyło się na pamięć. Aby ułatwić dziecku opanowanie tekstu należy powtarzać utwór przez kilka dni.
Na stronie 62 w zadaniu 5. na pięciolinii napisane są dźwięki sol (g) i mi (e). Dźwięk sol leży na drugiej linii, dźwięk mi leży na pierwszej linii.
sol, mi - to nazwy solmizacyjne.
g, e – to nazwy literowe
Zadanie 2. Proszę przygotować zieloną i czerwoną kredkę. Na stronie 60, w partyturze piosenki „Kocham świat” otocz zieloną pętlą wszystkie nutki mi, czerwoną pętlą otocz wszystkie nutki sol.
Pozdrawiam!
KLASA III (23.04.2020)
Witajcie!
Temat: „Pobódka z ogródka” – śpiewamy.
Zadanie 1. Proszę posłuchać nagrania piosenki, potem kilka razy pośpiewajcie. Spróbujcie nauczyć się pierwszą zwrotkę na pamięć.
Zaśpiewaj później inną ulubioną piosenkę.
Zadanie 2. Przygotuj kredki. Otwórz książkę na stronie, gdzie jest partytura (nutki) dzisiejszej piosenki. Zamaluj w kółeczku nuty według legendy:
do (c) - niebieski
re (d) – żółty
mi (e) – zielony
fa (f) – brązowy
sol (g) – czerwony
la (a) – fioletowy
si (h) – pomarańczowy
Zdjęcie wykonanego zadania proszę przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozdrawiam!
MUZYKA KLASY I-III (28.04.2020)
Dzień Dobry!
Zbliża się „Majówka”. To czas patriotycznych świąt:
1 maja – Święto Pracy
2 maja- Święto Flagi Narodowej,
3 maja- rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja,
4 maja- Święto Strażaka,
8 maja- rocznica zakończenia II wojny światowej,
12 maja- rocznica śmierci Marszałka Józefa Piłsudskiego.
Zadanie: zadbaj, by na Twoim domu zawisła narodowa flaga. A jeśli nie ma w domu polskiej flagi, to zrób z papieru i zamocuj w widocznym miejscu. A gdy to zrobisz możesz świętować „Majówkę”: grill, kiełbaski, wesoła muzyka, itp.
MUZYKA I-III (05.05.2020)
Dzień dobry!
Muzyczne puzzle do układania. Oto linki, które trzeba skopiować i wkleić w wyszukiwarce. Otworzyć i układać. Nazwij te instrumenty .Poszukaj z rodzicem ich nazwy, jeśli nie znasz któregoś z nich.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=19cedc634df4
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=01c3c0165f5c
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3638b017a642
Dobrej zabawy.
KLASA II (12.05.2020)
Dzień dobry!
Minęły już ważne święta dla Polaków: 2 maja – Święto Flagi, 3 Maja- rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja, natomiast 8 maja- 75 rocznica zakończenia II wojny światowej. Każdy Polak i każda Polka powinni pamiętać o wspomnianych wydarzeniach i ludziach, którzy w nich uczestniczyli. To jest właśnie patriotyzm.
Zadanie na dwa tygodnie:
- Obejrzyj na YouTube apel patriotyczny, który przygotowali uczniowie i nauczyciele naszej szkoły: yuotube.com/watch?v=r0oCB9EPZ6k&feature=youtu.be
- Piosenka z tego filmu pt. „To nasza Ojczyzna” jest na str.89 w podręczniku do muzyki. Nauczcie się śpiewać całą piosenkę. W filmie „Patriotyczny tydzień” śpiewa ją wasza koleżanka. Spróbujcie z nią śpiewać, a potem z podkładem muzycznym, który Wam przesyłam.
- Nagrajcie swój śpiew i prześlijcie mi nagranie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 26 maja. Ci, którzy nie mogą sprostać temu zadaniu proszę, żeby posłuchali w Internecie innych trzech utworów o tematyce wojskowej lub patriotycznej, np. „Pałacyk Michla”, „Warszawskie dzieci”, „Dzień zwycięstwa”, „Idą leśni”, „Jak rozpętałem II wojnę światową” („Róża czerwona”).
Pozdrawiam
KLASA I (14.05.2020)
Dzień dobry!
Minęły już ważne święta dla Polaków: 2 maja – Święto Flagi, 3 Maja- rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja, natomiast 8 maja- 75 rocznica zakończenia II wojny światowej. Każdy Polak i każda Polka powinni pamiętać o wspomnianych wydarzeniach i ludziach, którzy w nich uczestniczyli. To jest właśnie patriotyzm.
Zadanie na dwa tygodnie:
- Obejrzyj na YouTube apel patriotyczny, który przygotowali uczniowie i nauczyciele naszej szkoły: yuotube.com/watch?v=r0oCB9EPZ6k&feature=youtu.be
- Z pomocą rodziców naucz się śpiewać pierwszą zwrotkę i refren piosenki, która jest w filmie i najbardziej się Tobie podoba.
- Nagrajcie to wykonanie i prześlijcie mi do 28 maja na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Jeśli to zadanie sprawi kłopot, to proszę posłuchać w Internecie dwóch innych utworów patriotycznych, których uczyli się śpiewać wasi rodzice, kiedy chodzili do szkoły podstawowej.
Pozdrawiam.
KLASA III (14.05.2020)
Dzień dobry!
Minęły już ważne święta dla Polaków: 2 maja – Święto Flagi Narodowej, 3 Maja- rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja, natomiast 8 maja- 75 rocznica zakończenia II wojny światowej. Każdy Polak i każda Polka powinni pamiętać o wspomnianych wydarzeniach i ludziach, którzy w nich uczestniczyli. To jest właśnie patriotyzm.
Zadanie na dwa tygodnie:
- Obejrzyj na YouTube apel patriotyczny, który przygotowali uczniowie i nauczyciele naszej szkoły: yuotube.com/watch?v=r0oCB9EPZ6k&feature=youtu.be
- Nauczcie się śpiewać całą piosenkę pt. „To nasza Ojczyzna”. W filmie „Patriotyczny tydzień” śpiewa ją wasza koleżanka. Spróbujcie z nią śpiewać, a potem z podkładem muzycznym, który Wam przesyłam razem z tekstem utworu.
- Nagrajcie swój śpiew i prześlijcie mi nagranie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 26 maja. Ci, którzy nie mogą sprostać temu zadaniu proszę, żeby posłuchali w Internecie innych trzech utworów o tematyce wojskowej lub patriotycznej.
Pozdrawiam.
KLASY I-III
28.05.2020r.
Temat: Śpiewamy dla naszych rodziców.
Proszę posłuchać na YouTube po dwa utwory przeznaczone dla mamy i dla taty.
Gdy posłuchasz, weź kartkę i wykonaj obrazek wykorzystując dowolną technikę. Obrazek powinien być ilustracją treści usłyszanych w piosence. Na dole kartki napisz w cudzysłowie tytuł piosenki, którą ilustrujesz, napisz także kto ją śpiewa.
Zdjęcie pracy proszę wysłać na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 11 czerwca.
Pozdrawiam.
UWAGA!
Pracuję tylko w poniedziałek, wtorek i czwartek do godziny 15.00.
W pozostałe dni oraz po godzinie 15.00 nie odpowiadam na Wasze wiadomości.
09.06.2020 - KLASA I, II, III
LEKCJA W ZAŁĄCZNIKU