Nauka lutowania

Opublikowano: czwartek, 19 styczeń 2023
Wioleta Balczun

Lutowanie jest rozpowszechnioną i nieskomplikowaną metodą klejenia lub łączenia ze sobą różnych rodzajów materiałów i komponentów. Proces odbywa się przy użyciu niewielkiej ilości stopu metalu, zwanego lutem oraz podgrzewanego ręcznego narzędzia, zwanego lutownicą. Uczniowie klasy VI na zajęciach Techniki poznali podstawowe elementy elektroniki. W ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości została zakupiona Lutownica, dzięki czemu uczniowie mogli zapoznać się z instrukcją obsługi lutownicy. Klasa obejrzała film instruktażowy, dowiedziała się do czego służy lutowanie oraz w jaki sposób się lutuje. Dzieciaki chętnie wykorzystały swoją wiedzę w praktyce😊. 

https://photos.app.goo.gl/HBMBCfeerAt65Nr46

Urszula Karmiłowicz 

Mobilne Laboratoria Przyszłości w naszej szkole!

Opublikowano: piątek, 16 grudzień 2022
Wioleta Balczun

W środę 15.12.2022 r. gościliśmy w naszej szkole Mobilne Laboratorium Przyszłości. Zjawili się u nas eksperci z laboratoryjnym sprzętem, którzy to w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości poprowadzili warsztaty 😀.  Zajęcia związane były z tematyką technologii, druku 3D oraz LEGO Education SPIKE. Eksperci wprowadzili uczniów klas IV – VII w świat druku 3D na przykładzie drukarki filamentowej.  Młodzież zapoznała się z budową drukarki, własnościami wydruków oraz typami materiałów, z których można drukować. W ramach ćwiczeń uczniowie mogli przygotować lub wprowadzić drobne modyfikacje w przygotowanym projekcie, aby następnie przesłać projekt do drukarki w celu wydrukowania finalnego efektu swojej pracy. Następne warsztaty związane były z klockami LEGO Education SPIKE. Zabawa z takimi klockami świetnie rozwija myślenie oraz rozwija pewność siebie. Dziękujemy ekspertom za przeprowadzenie warsztatów 😊

https://photos.app.goo.gl/5vUpsJhitQxevb1w6

 

 

Uczniowie tworzą konstrukcje z klocków SkriKit

Opublikowano: wtorek, 29 listopad 2022
Wioleta Balczun

W ramach Programu „Laboratoria Przyszłości” nasza szkoła zakupiła min. zestawy klocków SkriKit. W środę 16.11 2022 r. uczniowie klasy VI podczas dodatkowych zajęć zagwarantowały sobie świetną zabawę podczas tworzenia konstrukcji 😄

Własnoręczne budowanie konfiguracji z klocków pozytywnie wpływa na rozwój koncentracji, zdolności organizacji miejsca pracy, planowania oraz wykorzystania różnego rodzaju połączeń w praktyce. Zachęcają uczniów do współpracy i komunikacji podczas pracy w grupie.  Używanie klocków służących do rozbudowy robotycznych 🤖 konstrukcji wspiera naukę programowania.

Poniżej relacja z zajęć 😉

https://photos.app.goo.gl/wNemugM9uLkGSNct7

 

 

 

Preparaty mikroskopowe

Opublikowano: poniedziałek, 14 listopad 2022
Wioleta Balczun

Uczniowie klasy V podczas zajęć z kółka biologicznego wykonywali ponownie własne preparaty mikroskopowe przy użyciu mikroskopów 🔬, które zostały zakupione w ramach Rządowego Programu Laboratoria Przyszłości #LaboratoriaPrzyszłości. Tym razem pod lupę wzięte zostały liście, skórki cytryny i pomarańczy, orzechów, buraka ćwikłowego, owoców róży, a nawet drożdży. Następnie robili zdjęcia swoim uzyskanym preparatom 🧫. Przygotowanie podstawowych preparatów to precyzyjna, wymagająca skupienia, lecz dość prosta praca. Życzymy kolejnych udanych obserwacji 😀 

Paulina Ratomska

https://photos.app.goo.gl/6khe52qEXbvnhvQV6

 

„Świat tworzyw sztucznych”

Opublikowano: poniedziałek, 14 listopad 2022
Wioleta Balczun

W dniu 14 listopada uczniowie klasy VI w ramach projektu „Laboratorium Przyszłości” #LaboratoriaPrzyszłości na lekcji techniki drukowali drukarką 3D. Tematem lekcji był: „Świat tworzyw sztucznych”. Świat tworzyw sztucznych w obecnych czasach to wykorzystanie m.in. drukarki 3D. Uczniowie poznali zasady drukowania drukarką 3D, rodzaje filamentów i ich zastosowanie. Do druku 3D używa się najczęściej nylonu wzmacnianego włóknem węglowym, choć domieszkowane mogą być także inne tworzywa, takie jak ABS czy PET G. Wytrzymałość wydruków wykonanych z tego materiału zależy od procentowego udziału włókna węglowego w masie tworzywa. Uczniowie mogli zobaczyć w jaki sposób działa drukarka i wydrukować bryłę.

Anna Guzewicz

https://photos.app.goo.gl/CvXPE3ALfhvmScDq8

 

Tworzenie własnych preparatów mikroskopowych

Opublikowano: poniedziałek, 03 październik 2022
Wioleta Balczun

Uczniowie klasy V uczęszczający na kółko biologiczne, wykonywali własne preparaty mikroskopowe z łusek cebuli, skórki pomidora, śliwki oraz fragmentów muchy, przy użyciu zestawów preparacyjnych zakupionych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Następnie każdy uczeń dokonał obserwacji mikroskopowych wykonanych preparatów.  

 

Mikroskop - poznanie jego zastosowań

Opublikowano: wtorek, 27 wrzesień 2022
Wioleta Balczun

20.09.2022 r. uczniowie klasy IV na dodatkowych zajęciach kółka przyrodniczego korzystali z nowych mikroskopów otrzymanych w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości"  #LaboratoriaPrzyszłości. Uczniowie poznali budowę i zasadę działania mikroskopu oraz samodzielnie dokonywali obserwacji mikroskopowych.

Laboratoria Przyszłości

Opublikowano: środa, 27 kwiecień 2022
Wioleta Balczun

Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.

W ramach Programu nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe w kwocie 60 000 zł na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów. 

Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwolą uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.