Zajęcia w ramach Programu Laboratorium Przyszłości
W marcu uczniowie klasy V i VI podczas zajęć technicznych tworzyli konstrukcje z klocków SkriKit w ramach Programu Laboratorium Przyszłości. Zajęcia korespondowały z tematami lekcji odnośnie właściwości i możliwości jakie dają materiały wykonane z tworzyw sztucznych. Dzieci indywidualnie rozwijały swoją kreatywność w zadaniu wymagającym stworzenia dowolnej postaci, zwierzęcia lub maszyny. Podczas drugiego zadania uczniowie współpracowali w grupie, testowali skuteczną komunikację, planowali swoje działania, testowali rożne połączenia w praktyce, kontrolowali swój czas pracy. Zadanie polegało na zbudowaniu jak najwyższej i najstabilnieszej konstrukcji w określonym czasie z ograniczonej liczby klocków SkriKit. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć zdjęcia
#ROBOTYKA #SzkołaPodstawowaWsłobódce #Szypliszki #LaboratoriumPrzyszłości #SkriKit #NaukaPoprzezZabawę
W jakich zawodach wykorzystywana jest Drukarka 3D?
W jakich zawodach wykorzystywana jest Drukarka 3D? – lekcja doradztwa zawodowego w klasie 7 w ramach Laboratorium Przyszłości.
We wtorek 20 lutego 2024 r. w klasie 7 zostały przeprowadzone zajęcia z doradztwa zawodowego w ramach Laboratorium Przyszłości nt. „W jakich zawodach wykorzystywana jest drukarka 3D?” Uczniowie poznali zawody wykorzystujące drukarkę 3D a w szczególności zawód, który najbardziej związany jest z drukarka 3D – „Specjalistka druku i modelowania 3D” i czynności jakie wykonuje osoba obsługująca drukarkę 3D.
Na lekcji uczniowie zapoznali się z działaniem drukarki 3D, rodzajami filamentów do drukowania a przede wszystkim jak wygląda druk 3D i kiedy go można zastosować.
Druk 3D, czyli drukowanie przestrzenne, nazywane też technologią przyrostową lub addytywną, to bardzo szerokie pojęcie. W drukarkach 3D powstają zarówno proste i tanie, plastikowe gadżety i detale, jak i skomplikowane, wytrzymałe elementy ze spieków metali, np. protezy stawów. Największą zaletą druku 3D jest możliwość produkowania skomplikowanych przedmiotów na indywidualne zamówienie. To czasem najtańszy sposób dorobienia części do zabytkowego samochodu, wytworzenia wewnątrzusznego aparatu słuchowego albo protezy łapy dla konkretnego psa po amputacji, w innych technologiach takie elementy musiałyby być bardzo drogie albo wytwarzane w tysiącach egzemplarzy.
Uczniowie zwrócili uwagę na kompetencje osób pracujących przy drukarce 3D oraz na ich predyspozycji zawodowe.
#LaboratoriumPrzyszłości #uczymysie #szkolaPodstawowaWslobodce #GminaSzypliszki
"Laboratoria przyszłości"
W grudniu uczniowie klasy IV na zajęciach z laboratorium, korzystali z mikroskopów zakupionych w ramach projektu "Laboratoria przyszłości". Poznali budowę i zasadę działania mikroskopów oraz wykonywali własne preparaty mikroskopowe z pomidorów, łuski cebuli, papryki i drożdży.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć Laboratoria przyszłości
#LaboratoriumPrzyszłości #uczymysie #szkolaPodstawowaWslobodce #GminaSzypliszki
Lekcja z robotem
W dniu 21.12.2023 r. uczniowie klasy ósmej w ramach lekcji powtórzeniowej do egzaminu pracowali z robotami Skribotami 🤖😊 Klasa została podzielona na 4 grupy.
Zaczęliśmy od zapoznania się z robotem czyli wyścigiem do mety. Kolejne zadanie polegało na znalezieniu odpowiednich wzorów bądź wzoru na pole figury lub wzoru na wysokość trójkąta równobocznego czy przekątnej kwadratu, które zostały wylosowane w Wordwallu😀Zadanie okazało się wcale nie takie proste😀
W trzecim podejściu grupy uzyskały różne proste działania. Wyniki tych działań to były wielokrotności 2,3,5,6,8,11,13 itp. Prowadzący podawał liczbę a grupa, która jako pierwsza znalazła wielokrotność podanej liczby, poruszała się o krok do przodu, a to wszystko by dotrzeć do mety.
Zabawa z robotami dodała tylko fun’u poniższej lekcji 😀 Zapraszamy do obejrzenia zdjęć i filmików 😊
#LaboratoriumPrzyszłości #Skribot #roboty #lekcjazfunem #uczymysie #szkolaPodstawowaWslobodce #GminaSzypliszki
A. Staskielunas
Warsztaty Slime
Slime to nic innego jak kolorowa, ciągnąca się masa plastyczna. Wśród uczniów klasy szóstej podczas zajęć dodatkowych masa ta zrobiła prawdziwą furorę. Slime to zabawka, która rozwija i stymuluje: zmysły, zręczność, wyobraźnię i kreatywność.
Uczestnicy zajęć zaskoczyli nauczyciela chemii pomysłowością w zakresie możliwości wykorzystania slimów. Każdy, kto próbował stworzyć slima ten wie, że nie zawsze łatwo dobrać odpowiednie proporcje. Utworzenie idealnej masy zajmuje czasami sporo czasu i wymaga wytrwałości w dążeniu do zakończenia wytyczonego sobie zadania. Przy użyciu zestawów chemicznych zakupionych w ramach #LaboratoriaPrzyszłości uczniowie zamienili się w młodych chemików i udało się stworzyć piękne kolorowe masy. Do jej zrobienia wystarczył klej PVA, aktywator i barwnik.
Zabawa z robotami
Praca z robotami i ich zaprogramowaniem nie jest łatwa, o czym przekonali się uczniowie klasy VI podczas dodatkowych zajęć pozalekcyjnych na kole matematycznym. Wraz z nauczycielem prowadzącym zajęcia pracowali intensywnie nad programowaniem robotów SkriBot🤖. Roboty te zostały zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. Konstrukcja ta🤖 jest programowana poprzez dwie aplikacje do programowania bloczkowego, co sprawia, że jest to idealne narzędzie dla osób początkujących. Dostępność narzędzi zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych sprawia, że SkriBot może być używany - sterowany przez telefony uczniów📲. Nauka programowania jest zdobytą wiedzą i umiejętnością, która pozwala uczniom odkrywać i stosować w praktyce zróżnicowane technologie.
Przedstawienie teatralne - Świtezianka
W dniu 22 maja 2023 r. pod kierunkiem p. Ż. Gawinowicz, p. E. Obuchowskiej i p. Grażyny Pupel w naszej szkole odbyła się inscenizacja ballady A. Mickiewicza pt. „Świtezianka”. Główne role w tym trudnym przedstawianiu odegrały uczennice klasy 6 – Amelia Niedźwiedzka jako nimfa wodna i Izabela Adamowicz w roli niewiernego strzelca. Pozostali aktorzy to: Natalia Aleksa, Kamila Zakrzewska, Milena Porada, Maja Leszczyńska, Wiktoria Ogórkis i Antoni Dębowski.
Piękne makijaże naszym artystom wykonały uczennice klasy VIII. Tajemnicza, nastrojowa muzyka sprawiła, iż widzowie szybko przenieśli się w romantyczny świat ballady, w którym świat fantastyczny miesza się z realnym i zrozumieli, iż nie ma winy bez kary. Dzięki pomocom zakupionym w ramach Programu "Laboratoria Przyszłości" szkolni aktorzy z koła teatralnego mają możliwość grania przed szkolną publicznością. Zakupione systemy nagłośnienia pomogły w konfrontacji świata artystycznego. Inscenizacja bardzo podobała się wszystkim, czego wyrazem były długie oklaski.
Czekamy na kolejne występy młodych, utalentowanych aktorów :)
https://drive.google.com/file/d/16rfeOM86C4u6avITlbAoK0wa7h9wDW3l/view
https://drive.google.com/file/d/1Vw1A4QsiVLwK16jSNLn92H3-9fOf3N6U/view
Doświadczenia chemiczne - erupcja wulkanu
Uczniowie klasy VI podczas zajęć pozalekcyjnych "Laboratoria Przyszłości" tym razem wzięli udział w doświadczeniach chemicznych. W ramach zakupionych zestawów konstrukcyjnych do doświadczeń z Rządowego Programu #LaboratoriaPrzyszłości młodzi chemicy mogli zrobić eksperyment wybuchającego wulkanu🌋. Uczniowie podczas zajęć dowiedzieli się, czym są wulkany, jak powstają i jak zrobić wulkan🌋. Uczniowie prowadząc eksperyment wyjaśnili sobie reakcje chemiczne jakie zachodzą podczas erupcji wulkanu, z którego wylała się potem piękna lawa. Powstała piana, czyli bąble napełnione dwutlenkiem węgla, które powstały z reakcji octu (kwasu) z sodą oczyszczaną (zasada).
https://photos.app.goo.gl/UEww3PL4wUhvGBRT6
SkriBot
7 lutego (wtorek) 2023 r. uczniowie klasy trzeciej wybrali się do Parku Naukowo – Technologicznego w Suwałkach. Uczestniczyli w zajęciach z programowania robota edukacyjnego PHOTON. Poprzez zabawę poznali własne emocje i próbowali je wyrazić za pomocą odpowiednio zaprogramowanego robota. Spotkanie z PHOTONEM zainspirowało nas do zbudowania własnych robotów🤖.
Było to możliwe dzięki projektowi #LaboratoriaPrzyszłości i zestawowi do robotyki SkriBot.
Nauka lutowania
Lutowanie jest rozpowszechnioną i nieskomplikowaną metodą klejenia lub łączenia ze sobą różnych rodzajów materiałów i komponentów. Proces odbywa się przy użyciu niewielkiej ilości stopu metalu, zwanego lutem oraz podgrzewanego ręcznego narzędzia, zwanego lutownicą. Uczniowie klasy VI na zajęciach Techniki poznali podstawowe elementy elektroniki. W ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości została zakupiona Lutownica, dzięki czemu uczniowie mogli zapoznać się z instrukcją obsługi lutownicy. Klasa obejrzała film instruktażowy, dowiedziała się do czego służy lutowanie oraz w jaki sposób się lutuje. Dzieciaki chętnie wykorzystały swoją wiedzę w praktyce😊.
https://photos.app.goo.gl/HBMBCfeerAt65Nr46
Urszula Karmiłowicz
Więcej artykułów…
Strona 1 z 2