Lektura w pudełku
Uczniowie klasy IV po omówieniu lektury „Mikołajek” przygotowali projekt – LEKTURĘ W PUDEŁKU. W specjalnie przygotowanych kartonach umieścili wszystko, co skojarzyło im się z omawianą powieścią. Nie zapomnieli o liście do bohatera. Na wieczku pudełka znalazło się też streszczenie. Uczniowie podczas lekcji prezentowali kolegom zgromadzone skarby. Bardzo im się podobało takie podsumowanie lektury. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć
Pinokio
Po przeczytaniu „Pinokia” Carla Collodiego uczniowie klasy IV przygotowali „książeczki” tematyczne, zawierające najważniejsze informacje nt. lektury. Dzieci, tworząc je, porządkują i pogłębiają wiedzę, dbają o estetykę, często ujawniają swoje talenty plastyczne.
"Kajko i Kokosz. Szkoła latania"
Uczniowie klasy IV pod kierunkiem p. Grażyny Pupel pracowali z lekturą „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”. Najpierw poznali przepis na komiks, dowiedzieli się, jak wyglądało życie mieszkańców Mirmiłowa, opisali głównych bohaterów, by ostatecznie przygotować makietę grodu dawnych Słowian. Efekt pracy czwartoklasistów został utrwalony na fotografiach.
Jak Mikołaj poradził sobie z wąsatymi lalkami?
Co raz bliżej święta... W okresie przedświątecznym na zajęciach czytelniczych, zarówno młodsi jaki starsi uczniowie, próbowali wymyśleć dalszy ciąg świątecznej historii...Głównym bohaterem był elf , który ze zmęczenia pomieszał zabawki. Lalkom dorysował wąsy, żołnierzom kokardy, aniołkom końskie grzywy, a konikom anielskie skrzydła. Jak Mikołaj poradził sobie z wąsatymi lalkami? 🤔 Kreatywność uczniów nie zna granic🤩. Rozwijanie wyobraźni dziecka to bardzo wdzięczne zadanie😊. Wystarczą dobre lektury, rozmowy oraz wspierająca atmosfera w domu i szkole 😊.
Ż. Gawinowicz
Lapbook - kreatywne podsumowanie omawianej lektury
Lapbook to tematyczna teczka, w której umieszczany informacje na wybrany temat. Zawiera ona mnóstwo schowków, kieszonek, karteczek, zakładek, rysunków i mapek. Dzięki lapbookom uczniowie rozwijają różne umiejętności: pisanie, czytanie, logiczne myślenie, kreatywność. Tylko i wyłącznie od właściciela zależy, jak pomysłowa będzie jego praca. Klasa VI w ramach pracy z lekturą 📗przygotowała lapbooki, dotyczące poznanej ostatnio książki pt. "Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi". Uczniowie przygotowali bardzo ciekawe i efektowne prace😊. Znalazły się w nich najważniejsze informacje dotyczące lektury.
Czytanie się opłaca !
29 września obchodziliśmy Dzień Głośnego Czytania 🗣. To święto, którego najważniejszymi bohaterami są dzieci 👧 👦. Czytanie im na głos stymuluje ich rozwój, wzbogaca słownictwo i pobudza wyobraźnię. Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ustanowiony z inicjatywy Polskiej Izby Książki w 2001 r. Data 29 września odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży 📚. W tym roku w akcji brała udział klasa 2. Chętni uczniowie głośno czytali wybrane wiersze i opowiadania swoim klasowym koleżankom i kolegom 😊.
Mitologia Grecka - Bogowie i Mity
Dnia 13 czerwca 2022 r. uczniowie klasy 5 uczestniczyli w lekcji podsumowującej mitologię grecką. Dzieci, przebrane za bogów greckich, zgodnie z tematyką zajęć: „Piły nektar, jadły ambrozję i zbierały laury”. W czasie uczty przypominały mity, rozwiązywały zagadki, szukały śladów mitologii greckiej w języku polskim.
Lekcja bardzo wszystkim się podobała. Podobną planujemy już w następnym roku szkolnym.
Przerwa z Konopnicką
6 czerwca uczniowie mieli możliwość zapoznania się z życiorysem i twórczością Marii Konopnickiej. Klasa III tworzyła ilustrację do utworu „O krasnoludkach i sierotce Marysi”. Klasa IV i V wykonała rysunki do wierszy poetki. Klasa VI i VII stworzyła plakaty dotyczące sylwetki pisarki. Szkolny korytarz stał się salą widowiskową. Na początku młodzież oglądała prezentację, następnie słuchała najpopularniejszych wierszy pisarki. Wszystkie prace uczniów można podziwiać na drugim piętrze
https://photos.app.goo.gl/f7RtnAUx1qKEMdni8
Dzień Głośnego Czytania
O zaletach czytania wiedzą wszyscy, ale nie zaszkodzi przypomnienie ich od czasu do czasu. Czytanie książek to nie tylko interesująca forma spędzania wolnego czasu, zdobywania
i poszerzania wiedzy, ale również rozwijanie wyobraźni i wzbogacanie słownictwa. Głośne czytanie to również budowanie silnej więzi emocjonalnej.
W naszej szkole Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania obchodziliśmy 4 października. Teraz, kiedy telewizor i komputer pochłaniają coraz więcej czasu, jeszcze bardziej należy podkreślać znaczenie wspólnej lektury. Ten dzień stał się okazją do promocji czytelnictwa wśród najmłodszych. Starsi koledzy, uczniowie klasy czwartej i siódmej z pomocą nauczycielek języka polskiego zorganizowali akcję głośnego czytania dla klas 1 – 3 oraz grupie 6 – latków. Maluchy z zainteresowaniem słuchały „Szewczyka Dratewki”, odpowiadały na pytania związane z tekstem oraz oglądały animacje.
G. Pupel, Ż. Gawinowicz
Relacja z wydarzenia: https://photos.app.goo.gl/j9HBs5Uz58X8gey46
Czytelnictwo 2020/2021
CZYTELNICTWO
WRZESIEŃ 2020r. – MARZEC 2021r.
Najlepsi czytelnicy
KLASY I –III
- Dorota Witkowska
- Weronika Szumska
- Sebastian Hołubowicz
KLASY IV – VI
- Dominik Racis
- Marta Zakrzewska
- Aleksander Słowikowski
KLASY VII – VIII
- Aleksandra Mikulska
- Wiktoria Burzyńska, Diana Kosicka
Kilka słów do Rodziców
„Supermoc książek. Poradnik upowszechniania czytania”- Maria Deskur
Czytanie jest fundamentem edukacji – zdecydowanie nie tylko humanistycznej, ale każdej. Oczywistość? A jednak – czy zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest czytanie dla rozumienia matematyki? Badania pokazują, że czytanie książek rozwija myślenie krytyczne, ciekawość
i umiejętność analizy wyszukiwawczej, rozumienie powiązań przyczynowo – skutkowych, zdolność dłuższej koncentracji. Czytanie książek zatem zwiększa szanse ucznia na sukces we wszystkich dziedzinach, również ścisłych. Dziecko ma się najpierw nauczyć czytać, by
w drugim kroku czytać, aby się uczyć. Potężnym problemem jest dziś oczywiście dysleksja. Czytanie na głos dziecku z dysleksją przynosi wielorakie pozytywne skutki, jest nawiązaniem relacji, wejściem w dialog, budowaniem semantyki – to wszystko fundamentalnie ważne. Oczywiście działanie to wymaga świadomości i poświęcenia czasu przez rodzica.
BEZ CZYTANIA NIE MA EDUKACJI!
WkręćMY się w czytanie
p. Żaneta
Więcej artykułów…
Strona 1 z 2