Kwiecień – plecień, bo przeplata – trochę książki, trochę lata.
Uczennica klasy V – Klaudia w kwietniu na czytanie poświęciła 675 minut. Poleca swoim koleżankom serię książek opowiadającą o przygodach przyjaciółek, które wspólnie zakładają Klub Opiekunek.
Kacper, również uczeń klasy V, w kwietniu czytał aż 705 minut. Kacper poleca kolegom „Dziennik Cwaniaczka”. Książka opowiada o życiu nastoletniego chłopca, Grega Heffleya, mieszkającego w Stanach Zjednoczonych. Greg chodzi do gimnazjum
i w humorystyczny sposób opowiada o swoim życiu i wydarzeniach szkolnych
w prowadzonym przez siebie dzienniku. Kacper czytał również książkę pt. „Przemiana Caraga”, która należy do serii Woodwalkers. To seria książek fantasy skierowana do młodzieży. Głównymi bohaterami cyklu są tajemnicze młode istoty- przemieńcy, którzy opuszczają swój świat, by zadomowić się wśród ludzi. „Przemiana Caraga” to pierwsza część serii.
Marzec – czy ktoś Ci czytania zakaże?
Amelka z klasy IV poleca książkę z zieloną okładką pt. „Pan Kuleczka. Skrzydła.”
Bohaterowie tej książki to: Pan Kuleczka, Kaczuszka Katastrofa, Pies Pypeć i Muszka Bzyk-Bzyk. Wszyscy mieli niesamowite przygody, np. w jednej z nich byli w lesie
i niespodziewanie Kaczkę Katastrofę oblazły mrówki i bardzo się przestraszyła, ale później udało się ich pozbyć. W kolejnej historii bohaterowie narzekali na swoje życie. Pan Kuleczka chciał mieć trzecią rękę i sześć par oczu, żeby patrzeć w jednym momencie na każdego swojego zwierzaka. Kaczka Katastrofa chciała mieć większe skrzydła. Pies Pypeć chciałby mieć skrzydła.
Ta książka bardzo mi się podobała i polecam ją innym.
Marzec – czy ktoś Ci czytania zakaże?
Marzec kojarzy się nam już z wiosną, z budzącą się do życia przyrodą a co za tym idzie z kolorem zielonym. W tym miesiącu uczniowie mają za zadanie czytać książki
z okładką w różnych odcieniach tej właśnie barwy.
Pierwsze propozycje przesłali już Miłosz Bobrowski i Milena Porada z klasy IV.
Miłosz poleca:
- „MÓJ MŁODSZY BRAT” Monika Krajewska
To ujmująca historia rodzeństwa, która ukazuje problemy dzieci dotkniętych chorobą Downa. Wspaniała opowieść o miłości siostrzano – braterskiej, dla której „inność” nie jest żadnym problemem.
- „RYJÓWKA PRZEZNACZENIA” Tomasz Sumojlik
Ryjówki to niewielkie, ruchliwe i wiecznie głodne ssaki. Niemal bez przerwy polują – nie pogardzą owadem, dżdżownicą, ślimakiem czy małą rybką. Mało kto jednak wie, że ryjówkom przydarzają się też mrożące krew w żyłach przygody. Gdy w lesie pojawia się wróg wszelkiego istnienia, muszą szukać ratunku dla siebie i swojej doliny. Wedle starej przepowiedni w chwili prób ma im pomóc ryjówka przeznaczenia. Tylko jak ją znaleźć?
Milena proponuje:
- „KSIĘGA BAJEK POLSKICH” Jan Krzysztof Siejnicki
W książce znajduje się 30 najbardziej znanych baśni (m. in. „Bazyliszek i tarcza z luster”, „Złota kaczka”, „Kwiat paproci”, „Wars i Sawa”) z kolorowymi ilustracjami. Baśnie wprowadzają w magiczny świat, w którym dobro zwycięża zło, a bohaterowie są zdolni do największych poświęceń i wszystko może się wydarzyć...
Książka, którą polecam- uczennice SP w Słobódce
Książka, którą polecam- uczennice SP w Słobódce
KINGA LEŚNIEWSKA - https://youtu.be/ibdHMD8xdU0
MONIKA KRAKOWSKA - https://youtu.be/xKvIYGk4O-o
NATALIA SUCHOCKA – https://youtu.be/ew3P9Zn29I4
AGNIESZKA WOŁYNIEC – https://youtu.be/qnPwaTyAj-Y
LUTY - Z NOWOŚCI JUŻ JESTEŚ OBKUTY
Kolejne propozycje czytelnicze od klasy V.
Klaudia poleca książki napisane przez Pamelę Butchart:
„Jest to cykl książek z serii "szkolne szaleństwa" i opowiada o Mai oraz jej szkolnych koleżankach i kolegach. Wszystkie historie zawarte w książkach są pełne ciekawych przygód oraz humoru. W każdej z nich akcja toczy się w szkole, co jest bliskie młodemu czytelnikowi. Czytając te książki można z łatwością utożsamiać się z bohaterami i wraz z nimi odkrywać odpowiedzi na tajemnicze i ciekawe zagadki. Całą serię polecam i oceniam 10/10”.
Klaudię możemy nazwać wielkim Pożeraczem książek. W styczniu na czytanie poświęciła aż 1560 minut. Warto brać z niej przykład.
LUTY - Z NOWOŚCI JUŻ JESTEŚ OBKUTY
W tym miesiącu uczniowie polecają koleżankom i kolegom, książki, które ich bardzo zaciekawiły.
Pierwszą propozycją jest książka, którą czyta Kacper z klasy V. Przeczytajcie co pisze na jej temat:
„Obecnie czytam książkę pod tytułem ,,Od koła do Formuły 1’’. Jest to historia motoryzacji napisana przez Michała Gęsiorowskiego. Dowiaduje się z niej, np. jak Rolls
z Royce’m stworzyli najbardziej luksusowy samochód na świecie, jakie osiągi miało Ferrari Enzo oraz czym różni się silnik benzynowy od silnika diesla. Jest w niej wiele bardzo ciekawych informacji.”
Kacper bierze udział w akcji Pożeracze Książek. W styczniu na czytanie poświęcił 710 minut.
Co to jest lapbook?
Co to jest lapbook?
Lapbook jest czymś w rodzaju teczki tematycznej, w której możemy umieścić wiadomości na wybrany temat. Informacje te jednak nie są gromadzone niczym wycinki z gazet. Taka teczka pełni raczej funkcję interaktywnej przestrzeni na rysunki, opowiadania, wykresy, słówka, terminy czy też zdjęcia. To wszystko umieszczone jest w kieszonkach, książeczkach o przeróżnych kształtach i na karteczkach. Lapbook jest więc czymś w rodzaju teczki interaktywnej przypominającej papierowy teatrzyk mieszczący się na naszych kolanach, stąd właśnie jej nazwa.
Źródło: Lapbook a edukacja czytelnicza, czyli jak zachęcić dzieci do czytania.
Uczniowie klasy VI w trakcie czytania lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem przygotowali piękne lapbooki. Efekty ich pracy znajdują się poniżej. Dzięki temu szóstoklasiści kształcili umiejętność poszukiwania i selekcjonowania informacji, a także czytania ze zrozumieniem.
GALERIA ZDJĘĆ - TUTAJ
Styczeń - mroźny – dla czytania niegroźny!!!
Witam młodszych i starszych Czytelników! Mam nadzieję, że tak ja wkręcicie się w czytanie. Ferie już za nami. Styczeń dobiega końca. Śnieżna aura za oknem nie nastraja optymistycznie. Warto pod kocykiem i ciepłą herbatką spędzić czas z ciekawą lekturą.
Chciałabym przedstawić Wam galerię książek, które polecają uczniowie naszej szkoły. Pomimo, że mieliśmy dużo wolnego czasu, nie wszyscy spędzali go tylko przy komputerze.
PROPOZYCJE CZYTELNICZE UCZNIÓW KLASY IV ORAZ KLASY V - KLIK
Kilka słów do Rodziców
„Książki mieszkają w nas” - prof. Grzegorz Leszczyński
Książka jest największym z darów, jakie możemy ofiarować dziecku, darem na zawsze, na całe jego dziecięce i dojrzałe życie. (…) Każdy, kto ją czyta lub jej słucha, pokonuje samotność. Ani telewizja, ani kino, ani komputer, ani smartfon, ani cudowne zabawki, którymi zasypiemy dziecko – nic nie jest w stanie nie tylko zastąpić książki, ale nawet równać się z nią. Czytając dziecku, wspólnie śmiejemy się
i wzruszamy. (…) Przeżywamy wszystko razem, a dziecięce emocje stają się na czas lektury naszymi emocjami. Chwile lektury to niezapomniane okruchy domowego szczęścia. (…)
Książki mieszkają w nas, bo my sami je stwarzamy. Autor zakreśla tylko kontury, grafik przedstawia jedynie wybrane elementy rzeczywistości, a cała reszta książkowego świata musi być wyczarowana przez każdego z czytelników. Dlatego tak różnie wyobrażamy sobie książkowe światy. Każdy trochę inaczej. Tyle ich jest, ilu czytelników i słuchaczy. (…) Z dnia na dzień dziecko coraz więcej wie, bo każda książka zostawia w nim okruszynę wiedzy o świecie, człowieku, prawidłowościach ludzkiego losu (…).
Książka powoli – dzień po dniu zupełnie jakby była kroplą wody spadającą na kamień – kształtuje wrażliwość moralną dziecka, jego poczucie odpowiedzialności za siebie i drugiego człowieka (…). Zachęca do tego, by być człowiekiem otwartym na innych, dobrym i uczciwym, by żyć mądrze, godnie i pięknie. (…)
WkręćMY się w czytanie
p. Żaneta
Strona 2 z 2