×

Wiadomość

EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA KLASA VIII

Opublikowano: czwartek, 26 marzec 2020 Andrzej Orzechowski

Klasa VIII- EDB - 26.03.2020

Temat: Wybrane sposoby transportu poszkodowanych.

  1. Sytuacje, w których należy transportować poszkodowanego.
  2. Sytuacje, w których nie wolno transportować poszkodowanego.
  3. Transport osoby przytomnej.
  4. Transport osoby nieprzytomnej.

Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 73 do 76.

  • Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
  • Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
  • Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 76

Należy umieć opisać:

  • sposoby transportu osób przytomnych
  • sposoby transportu osób nieprzytomnych

Pisemnie:

  1. Opisz sytuacje, w których nie wolno transportować poszkodowanych. Co należy wówczas zrobić?
  2. Opisz sytuacje, w których należy transportować poszkodowanych.
  3. Wypisz sposoby transportowania osób przytomnych i osób nieprzytomnych.

Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 02.04. 2020.

Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.

Życzę przyjemnej pracy naukowej:)


Klasa VIII- EDB - 02.04.2020

Temat: Pomoc osobie nieprzytomnej.

  1. Łańcuch przeżycia.
  2. Zasady udzielania pomocy osobie nieprzytomnej.
  3. Układanie poszkodowanego w pozycji bezpiecznej.

Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 77 do 84

  • Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
  • Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
  • Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 84

Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.inn.:

  • łańcuch przeżycia
  • nagłe zatrzymanie krążenia
  • udrożnienie dróg oddechowych
  • pozycja bezpieczna
  • przyczyny omdleń i postępowanie

Pisemnie:

  1. Wymień główne przyczyny omdleń.
  2. Opisz w jaki sposób sprawdzamy czy poszkodowany oddycha.
  3. Jak udrażniamy drogi oddechowe ?

Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 09.04. 2020.

Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.

Życzę przyjemnej pracy naukowej:)


Klasa VIII- EDB  - 16.04.2020                   

Bardzo ważny temat!

Temat: Resuscytacja krążeniowo-oddechowa.

  1. Nagłe zatrzymanie krążenia.
  2. Algorytm podstawowych zabiegów resuscytacyjnych.
  3. Podstawowe zabiegi resuscytacyjne u dzieci.
  4. Resuscytacja z wykorzystaniem AED.

Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 85 do 91

  • Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
  • Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
  • Nauczyć się na pamięć algorytmu postępowania przy wykonywaniu resuscytacji u dorosłych i u dzieci.
  • Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 91

Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.in.:

  • przyczyny nagłego zatrzymania krążenia NZK
  • podstawowe zabiegi resuscytacyjne u dorosłych, dzieci i niemowląt
  • obsługa defibrylatora AED
  • środki ochrony osobistej

Pisemnie:

  1. Opisz algorytm postępowania przy resuscytacji krążeniowo-oddechowej u osoby dorosłej.
  2. Napisz jakie są różnice między resuscytacją osoby dorosłej a resuscytacją dziecka.

Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 23.04. 2020.

Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.

Życzę przyjemnej pracy naukowej:)


Klasa VIII- EDB  - 23.04.2020

Temat: Apteczka pierwszej pomocy.

  1. Rodzaje apteczek.
  2. Apteczka samochodowa.
  3. Apteczka domowa.
  4. Apteczka turystyczna.

Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 92 do 94

  • Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
  • Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
  • Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 94

Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.in.:

  • wymienić podstawowe wyposażenie poszczególnych rodzajów apteczek.
  • Z jakich powodów apteczki są bardzo potrzebne

Pisemnie:

  1. Co powinno znajdować się w apteczce samochodowej?

Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 29.04. 2020.

Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.

Życzę przyjemnej pracy naukowej:)


Klasa VIII- EDB -30.04.2020

Temat: Tamowanie krwawień i krwotoków.

  1. Krwawienia i krwotoki.
  2. Pierwsza pomoc.
  3. Opatrunek osłaniający.
  4. Opatrunek uciskowy.
  5. Inne zranienia.

Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 95 do 98

  • Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
  • Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
  • Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 98

Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.in.:

  • co to jest krwotok
  • rodzaje krwotoków
  • udzielanie pierwszej pomocy
  • zasady bezpieczeństwa
  • opatrywanie w różnych sytuacjach

Pisemnie:

  1. Co to jest krwotok i jakie są jego rodzaje?
  2. Co powoduje zastosowanie opatrunku w sytuacji wystąpienia krwawienia?

Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 07.05. 2020.

Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.

Życzę przyjemnej pracy naukowej:)

 


Klasa VIII - EDB - 07.05.2020

 

Temat: Złamania i zwichnięcia.

  1. Złamania.

  2. Zakładanie chusty trójkątnej.

  3. Zwichnięcia i skręcenia.

  4. Urazy kręgosłupa.

  5. Zapobieganie urazom.

Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 99 do 103

  • Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
  • Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
  • Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 103

Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.in.:

  • objawy złamań
  • rodzaje złamań
  • pierwsza pomoc przy złamaniach
  • objawy zwichnięć i skręceń
  • udzielanie pierwszej pomocy przy zwichnięciach i skręceniach

Pisemnie:

  1. Co może być skutkiem urazu kręgosłupa i kiedy najczęściej dochodzi do jego urazów?

  2. W jaki sposób można unikać urazów i zranień?

Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 14.05. 2020.

Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.

Życzę przyjemnej pracy naukowej:)

 


Klasa VIII-EDB -14.05.2020

Temat: Oparzenia i odmrożenia.

  1. Oparzenia termiczne.
  2. Oparzenia spowodowane środkami chemicznymi.
  3. Udar słoneczny i udar cieplny.
  4. Wychłodzenie i odmrożenie.

Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 104 do 108

  • Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
  • Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
  • Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 108

Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.in.:

  • przyczyny oparzeń termicznych
  • pierwsza pomoc w przypadku oparzeń termicznych
  • pierwsza pomoc przy oparzeniach wywołanych środkami chemicznymi
  • objawy udaru słonecznego i cieplnego
  • pierwsza pomoc przy udarach
  • pierwsza pomoc przy wychłodzeniach i odmrożeniach

Pisemnie:

  1. Napisz co może spowodować oparzenia termiczne.
  2. Na czym polega udzielanie pierwszej pomocy w przypadku wychłodzenia organizmu?

Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 21.05. 2020.

Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.

Życzę przyjemnej pracy naukowej:)


Klasa VIII- EDB  21.05.2020

Temat: Inne groźne przypadki część 1.

  1. Zadławienia.
  2. Zadławienia niemowlęcia.
  3. Zawał serca.
  4. Udar mózgu.

Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 109 do 112

  • Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
  • Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
  • Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 118

Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.in.:

  • udzielanie pierwszej pomocy w wymienionych sytuacjach.
  • Rękoczyn Heilmlicha

Pisemnie:

  1. Opisz w jaki sposób udzielamy pierwszej omocy osobie, która zadławiła się.
  2. Wymień charakterystyczne objawy udaru mózgu.

Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 28.05. 2020.

Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.

Życzę przyjemnej pracy naukowej:)


Klasa VIII- EDB 28.05.2020

Temat: Inne groźne przypadki część 2.

  1. Napad padaczkowy.
  2. Ciało obce w oku.
  3. Pomoc tonącym.
  4. Porażenie prądem.
  5. Ukąszenia.
  6. Użądlenia.

Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 113 do 118

  • Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem
  • Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.
  • Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 118

Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m.in.:

  • udzielanie pierwszej pomocy w wymienionych sytuacjach.

Pisemnie:

  1. Jakie są zasady udzielania pierwszej pomocy w przypadku zatruć pokarmowych?
  2. Jakie są zasady udzielania pierwszej pomocy w przypadku porażenia prądem?

Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 04.06. 2020.

Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.

Życzę przyjemnej pracy naukowej:)


Klasa VIII- EDB 04.06.2020

Temat: Zdrowie jako wartość. Zasady zdrowego stylu życia.

  1. Zdrowie i jego rodzaje.

  2. Czynniki mające wpływ na zdrowie.

  3. Zachowania prozdrowotne i ryzykowne.

  4. Aktywność fizyczna.

  5. Racjonalne odżywianie.

  6. Sen.

  7. Kontrola własnego stanu zdrowia i badania profilaktyczne.

  8. Palenia tytoniu.

  9. Picie alkoholu.

  10. Używanie tzw. dopalaczy.

Materiał znajduje się w podręczniku, strony od 120 do 128

  • Należy przeczytać materiał ze zrozumieniem

  • Obejrzeć wszystkie ilustracje i przeczytać opisy znajdujące się pod nimi.

  • Przeczytać podsumowanie tematu ze strony 128

Należy umieć rozumieć, opisać, wyjaśnić m. in.:

  • udzielanie pierwszej pomocy w wymienionych sytuacjach.

Pisemnie:

  1. Podaj przykłady zachowań prozdrowotnych.

  2. Dlaczego niedobór snu jest szkodliwy.

Odpowiedzi należy wysłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 11.06. 2020.

Temat lekcji, plan w punktach oraz odpowiedzi należy wpisywać do zeszytu przedmiotowego.

Życzę przyjemnej pracy naukowej:)

 

Odsłony: 1496