×

Wiadomość

Sport stacking

Opublikowano: poniedziałek, 23 listopad 2020
Aneta Staskielunas
Szukacie sposobu na wolny czas? Oto propozycja dla Was! Mam nadzieję, że "ściagnę" to do szkoły :)
 
Sport stacking (także speed stacking) – sport lub zabawa polegająca na układaniu specjalnych plastikowych kubków w jak najkrótszym czasie. Są organizowane zawody.

Sport stacking można podzielić na następujące odmiany:

  • według układanych figur:
    • 3-3-3 – ułożenie trzech piramid, z których każda składa się z trzech kubków
    • 3-6-3 – ułożenie trzech piramid, gdzie dwie składają się z trzech kubków, a trzecia, środkowa – z sześciu 
    • cykl – polega na wielokrotnym układaniu i składaniu kubków; figury należy tworzyć w następującej kolejności 3-6-3, potem 6-6, następnie 1-10-1, a na końcu złożyć kubki jak byśmy mieli za chwilę ułożyć 3-6-3
  • według ilości układających:
    • individual – indywidualne
    • doubles – dwuosobowe
    • relay – grupa składająca się z czterech osób.  ( źródło wikipedia.pl)
                                            Osobiście ? Jestem zachwycona :) pozdrawiam - p. Aneta S.
 
 

Szybkie mnożenie dużych liczb w pamięci

Opublikowano: niedziela, 15 listopad 2020
Aneta Staskielunas

Witajcie!

Dawno nic nie umieszczałam, zatem postanowiłam to nadrobić. Wpadła mi ciekawostka - sposób na szybkie mnożenie dużych liczb w pamięci :) Zamiast używać kalkulatora, telefonu lub liczyć na skrawku kartki. Oto jak można pomnożyć duże liczby w pamięci! Nie zawsze przecież masz przy sobie kartkę i długopis :) Fakty są takie, że żyjemy co raz szybciej, a jak wiadomo... Czas to pieniądz! Oszczędzajmy go zatem, korzystając z nowej metody liczenia. Aaaaa oto ona:)
 
Weźmy na przykład 97 x 96.

100 - 97 = 3 i 100 - 96 = 4.

Następnie te dwa wyniki razem. 4 + 3 = 7.

Weź 7 ze 100, aby uzyskać dwie pierwsze cyfry odpowiedzi. 100 - 7 = 93.

Następnie weź dwie liczby z kroku pierwszego i pomnóż je razem, aby uzyskać dwie ostatnie cyfry odpowiedzi. 3 x 4 = 12.

96 x 97 wynosi zatem: 9312.

Prawda, że proste? :)
 
 
                                                              pozdrawiam i do następnego - p. Aneta Staskielunas
 
 

Aplikacje Matematyczno-Logiczne

Opublikowano: poniedziałek, 26 październik 2020
Aneta Staskielunas
 
Witam Matematykomaniacy :)
 
Wiem jak bardzo lubicie gry logiczne, które Wam podrzucam, a zatem korzystając z nauki
zdalnej i z tego, że oprócz nauki też trzeba i troszkę odpocząć, zająć głowę czymś innym np. zabawą :) Mam dla Was coś idealnego. Kilka aplikacji gotowych na telefon.                              Goooooorąco zachęcam :)
 
 
 
3. gra Kakuro NOWOŚĆ :) !!! (inaczej Cross-Sums lub Kakro) to numeryczna krzyżówka. Polega na wpisywaniu cyfr od 1 do 9 tak, aby zsumowały się do liczby wskazanej w pionowym lub poziomym bloku. W jednym bloku nie mogą się powtarzać takie same cyfry. Zabawa podobna jest do popularnej gry sudoku (źródło WIKIPEDIA). (http://www.math.edu.pl/kakuro bądź  https://www.gry.org/gry/kakuro/)
 
pozdrawiam - p. Aneta

Konkurs "Na wakacjach spotkałem matematykę"

Opublikowano: wtorek, 15 wrzesień 2020
Aneta Staskielunas
Uwaga!!!
 
Kolejny konkurs poświęcony Królowej Nauk - MATEMATYCE :)
 
Gorąco zachęcam :)
 
Regulamin znajduję się tutaj ---> https://math.uwb.edu.pl/files/ckum/konkurs/regulamin.pdf  
 
 
p. Aneta Staskielunas

KONKURS MATEMATYCZNY "Matematyka w obiektywie"

Opublikowano: niedziela, 06 wrzesień 2020
Aneta Staskielunas
UWAGA!!!
Konkurs matematyczny "Matematyka w obiektywie" organizowany przez Uniwersytet Szczeciński w Szczecinie i Akademię Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
 
Cel konkursu
 
Celem konkursu jest zainteresowanie jak największej grupy osób różnymi obliczami matematyki. Konkurs jest skierowany do osób, które potrafią spojrzeć na Królową Nauk oczyma wyobraźni i uwiecznić swoje myśli na fotografii. Konkurs jest rozgrywany w dwóch kategoriach do 20 i po 20 roku życia.

 

 

 

Zgłaszanie prac

  1. Każdy Uczestnik może zgłosić do konkursu nie więcej niż 6 zdjęć.
  2. Zgłoszenie do konkursu polega rejestracji w systemie zgłoszeniowym, podaniu danych osobowych, złożeniu oświadczeń oraz przesłaniu plików fotograficznych wraz z tytułami i opisami matematycznymi za pomocą elektronicznego systemu zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej www.mwo.usz.edu.pl.
  3. Przy obróbce zdjęć konkursowych dopuszcza się zastosowanie korekty tonacji, kontrastu, konwersje do czerni bieli, kadrowanie oraz drobny retusz.
  4. Pliki ze zdjęciami zgłaszanymi na konkurs nie powinny przekraczać 15MB. Zalecana rozdzielczość wynosi min. 300 dpi.
Nagrody
 
Autorzy najciekawszych prac i najaktywniejsi ambasadorowie otrzymują: nagrody, nominacje do wystaw, kalendarza, książek, oryginalne dyplomy. W roku 2018 Nagrody główne (w obu grupach wiekowych) to laptopy Apple Mac Book ufunfowane przez NASK. Pozostałe nagrody to tablety, czytniki e-booków, plecaki, książki, gadżety. Od roku 2015 przyznawana jest nagroda specjalna – Prezesa Polskiego Towarzystwa Matematycznego – za zdjęcie z najciekawszym opisem matematycznym.
 
Myślę więc, że warto :) Więcej szczegółów oraz zdjęcia z lat poprzednich, formularz zgłoszeniowy oraz szczegółowy regulamin konkursu na stronie http://mwo.usz.edu.pl/
                                                                        Serdecznie zachęcam -p. Aneta Staskielunas
 
 

WITAJCIE W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2020/2021

Opublikowano: piątek, 04 wrzesień 2020
Aneta Staskielunas
Witajcie Kochani po dłuuuugiej przerwie !!! :)
 
Wypoczęci?? Naładowani?? Chętni do pracy ?? Mam nadzieję, że tak :) Nie wiem jak Wy, ale ja stęskniłam się za Wami bardzo :)
Co takiego przygotowałam? aaaaa ciekawostkę na temat: dlaczego cyfry wyglądają tak jak wyglądają, a nie inaczej ? Otóż odpowiedzią na to pytanie, jest liczba kątów, jaką możemy znaleźć w symbolach, które przedstawiają cyfry :) Zobaczcie i przeliczcie sami :)
ZAŁĄCZNIK - CYFRY
 
Pozdrawiam ciepło - p. Aneta
 
 
Attachments:
Download this file (ZAŁĄCZNIK - CYFRY.jpg)ZAŁĄCZNIK - CYFRY.jpg[ ]31 kB

Roztrzygnięcie konkursu na logo

Opublikowano: czwartek, 18 czerwiec 2020
Aneta Staskielunas
Nadszedł wielki dzień :) :) :) Komisyjnie w składzie: p. Aneta Staskielunas, Urszula Karmiłowicz, Mirosława Zakrzewska oraz Wioleta Szymielewicz zdecydowałyśmy, iż pierwsze miejsce czyli ta naj naj najpiękniejsza propozycja logo została wykonana przez uczennicę klasy ósmej: Dominikę Szlaszyńską. Ogromne gratulacje :)  Nie pozostałyśmy obojętne dwóm pracom (ciężko ocenić, która piękniejsza, obie są cudowne :) ) wykonanym przez uczennicę klasy czwartej - Klaudię Kaszubę. Kluadia otrzymuje wyróżnienie :) Nagrody zostaną wręczone uroczyście podczas apelu na zakończenie roku. Serdecznie gratuluję i dziękuję za tak duże zainteresowanie :)
 
Pozdrawiam ciepło i do usłyszenia po wakacjach:) Będę tęsknić :) -p. Aneta Staskielunas

ZAGADKI MATEMATYCZNE I KOLEJNE WZORY

Opublikowano: wtorek, 16 czerwiec 2020
Aneta Staskielunas
Pandemia, koronawirus, nauczanie zdalne, a my wcale nie zwalniamy i pracujemy jak mróweczki, a dowodem na to są kolejne Wasze prace :) Kolejne plakaty, tym razem w wykonaniu klasy 5. Odzew?? baaaaardzooooo duży !!! Ach, jak z tego powodu się raduję, bo szósteczki się posypały. Hmmmm co jeden, to piękniejszy :) Co na nich znajdziecie? wzory na pola figur płaskich, jedne z najważniejszych wzorów w matematyce, nie można ich ignorować, tylko trzeba nauczyć się z nimi żyć :) 
 
A w oczekiwaniu na wyniki nad najpiękniejszym i tym jedynym logo do naszej zakładki, mam dla Was nie lada gratkę :) Z cyklu znalezione w sieci ---> kilka zagadek matematycznych :) to co??? czekam na ich pełne rozwiązania czym prędzej.  Wakacje coraz bliżej i oceny praktycznie wystawione, aleeeee wiem, że mogę na Was liczyć. Wiem, że lubicie matematykę, ba ! uwielbiacie ją, tak samo jak ja :)
Pozdrawiam - p. Aneta :)
 
 
Attachments:
Download this file (zagadki matematyczne cz. 2.pdf)zagadki matematyczne cz. 2.pdf[ ]226 kB

GRA 2048

Opublikowano: poniedziałek, 15 czerwiec 2020
Aneta Staskielunas
Matematyczni maniacy!!!  Mam dla Was coś wspaniałego :) Grę 2048. Słyszeliście o niej?  Ja dowiedziałam się o niej całkiem niedawno od jednej z uczennic klasy 8 - Dominiki :) Zawładnęła mną szybko, mocno się wkręciłam, jak znajdę wolną chwilę to gram :)
         2048 to gra logiczna stworzona przez włoskiego programistę Gabrielego Cirull. Celem gry jest takie przesuwanie i łączenie pojawiających się na planszy klocków, aby utworzyć klocek z liczbą 2048. Rozgrywka odbywa się na planszy podzielonej na kratki o wymiarach 4×4. Na planszy pojawiają się klocki z numerami, które przesuwają się w kierunku, który wskazał gracz. Poruszają się, dopóki nie natrafią na koniec planszy lub inną przeszkodę. Po każdym ruchu na wolnym polu pojawia się jeden klocek o wartości 2 lub 4. Jeżeli dwa klocki o tej samej wartości połączą się w czasie ruchu, stworzą jeden klocek o wartości ich sumy. Zsumowany klocek nie może się już łączyć z innymi w tym samym ruchu.Gracz odnosi zwycięstwo, gdy uda mu się utworzyć klocek o wartości 2048. Po jego zdobyciu gracz może kontynuować grę, aby zdobyć więcej punktów. Gra kończy się, gdy na planszy nie ma wolnych miejsc i nie ma żadnych klocków, które mogłyby się połączyć w jeden w kolejnym ruchu. (źródło wikipedia.pl).
 
Nie pozostaje nic innego jak próbować, próbować i jeszcze próbować. Powodzenia ! Mam nadzieję, że się Wam spodoba- p. Aneta Staskielunas
 

PROPOZYCJE LOGO

Opublikowano: poniedziałek, 15 czerwiec 2020
Aneta Staskielunas

W końcu są!!! propozycje na logo do naszej cudownej zakładki poświęconej Królowej Nauk - Matematyce jestem zachwycona i powiem, że będę mieć poważny problem, by wybrać tę jedyną.  Mam nadzieję, że wpłynie tych propozycji jeszcze więcej, w końcu macie czas do końca tego tygodnia.
A już niedługo wrzucę matematyczne zagadki, aaaaaa zatem jesteśmy w kontakcie. 
Ściskam ciepło - p. Aneta

LOGO